< <

<

Dün gece uyumak üzereyken birden kafamda bir ampul yandı pat.Yoksa ben paronayak mıyım dedim kendi kendime.Olabilirdi ama de mi tam olarak belirtilerini bilmiyordum.Sabah geldim araştırdım.Ben paronayak değilmişim :)En azından kısmen değilim hepsi yok mutlu oldum.Şizofren de olmazsam bir problemim kalmayacak.Şimdilik öyle hayal falan görmüyorum sesler de duymuyorum kafamın içinde ama belli de olmaz.Yaa düşününce tamamen deli olmadığımı iddia etmemeliyim evet.Sonuçta hangi manyak böyle şeylerle uğraşırki yani. Bir de demin resim ararken çok güzel bir bebek resmi gördüm öyle bir bebeğim olsun istiyorum.Daha çok var biliyorum ama bebek gerçekten çok güzel ya çok komik:)Buraya koyuyorum.Koydum...




"Toplumda aşırı kuşkucu evhamlı insanlara "paranoyak mısın?" diye takıldığımız çok olur... Nedir paranoya? Paranoya; kronik sistematik hezeyanlarla ve akli meleklerden muhakeme bozukluğu ile karakterize bir psikiyatrik durumdur. Muhakeme bozukluğu sonucu gelişen hezeyanlar, hastalığın hemen hemen tek belirtisidir. Bu hastalıkta hastanın tek bir konuda "takıntısı" vardır. Bu takıntıyı öylesine sistemli tefsirli anlatımı vardır ki inanmak çok güçtür. Ayrıca, paranoyada günlük "olağan" hayata görülebilen türede-kıskançlık, takip edilme, kötülük görme, icatçılık, hastalanma, tek yanlı aşk, zehirlenme, eş yada sevgilisi tarafından aldatılma gibi-acaip, garip, nitelik taşımayan hezeyanlar tabloya hakimdir.

Paranoyak insan, hezeyan ve hezeyanlarının doğurduğu sonuçlar dışında, davranışlarında anormal değildir. Şizofrenlerde sıklıkla görülebilen, olmayan sesler işitme, olmayan nesneleri görme (halüsinasyonlar) paranoyaklarda çok nadirdir. Olsa bile belirgin değildir. Paranoya hastalığı 30-40 yaşlarından sonra ortaya çıkar. %10 kadar irsiyetle ilgili olduğu söylenmektedir. İlerleyici ve tedaviye son derece dirençli bir hastalıktır."
http://www.panik-atak.com dan alıntıdır
/p>
betüş yazdı@ <11/10/2006 07:35:00 AM/a>
< < < <